Kids have power

Programowanie komputerów przestało być zajęciem dla wybranych, a stało się elementem życia, bez którego młode pokolenia nie będą mogły się obyć.

Umiejętność programowania, to nie tylko pisanie skomplikowanego kodu, ale także – a może przede wszystkim – umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów. Umiejętność logicznego porządkowania następujących po sobie zadań niezbędnych do osiągnięcia celu, pracy w grupie i kreatywnego korzystania z wyobraźni. Wszystkie te cechy są niezbędne nie tylko w informatyce, czy matematyce, ale także w każdej innej dziedzinie życia.

Dzięki dostępnym narzędziom możemy uczyć programowania dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać. Dzieci w wieku 5-7 lat są wystarczająco dojrzałe, aby zacząć tworzyć własne algorytmy, budować gry i aplikacje, rozwijać się kreatywnie, a przy tym dobrze się bawić.

Python jest jednym z najpopularniejszych i najłatwiejszych do nauczenia się języków programowania. Wykorzystywany jest zarówno do budowy podstawowych, prostych aplikacji, jak i tworzenia zaawansowanych systemów baz danych, stron WWW, gier komputerowych (np. dodatków do Minectaft), czy sztucznej inteligencji. Ulubiony język programowania firmy Google.

Ze względu na jego popularność, dostępność i prostotę, swoje zajęcia opieramy na języku Python. Wszystkie narzędzia i oprogramowanie używane do tworzenia aplikacji w języku Python, są bezpłatne, albo ich koszt jest bardzo niski.

Podczas zajęć wykorzystywane są podstawowe polecenia w języku angielskim. Wcześniejsza styczność z j. angielskim jest mile widziana.

Gra o kod
czyli jak oswoić Pythona z CodeCombat

Celem zajęć jest zapoznanie dziecka z podstawami programowania w języku Python za pomocą CodeCombat – gry fabularnej, w której gracz musi wykorzystywać podstawowe komendy programistyczne, żeby dokonywać postępów w grze. Kolejne poziomy gry przynoszą kolejne komendy i polecenia, dzięki czemu grający poznaje zasady tworzenia aplikacji w Pythonie.

 

Informacje
  • Zajęcia dla dzieci i młodzieży od 9 lat (wymagana umiejętność czytania i pisania, obycie z komputerem. Mile widziana wcześniejsza styczność z j.angielskim). Nie ma górnej granicy wieku.
  • Minimalna liczba zajęć: 3 spotkania po 90 minut
  • Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu
  • Koszt jednych zajęć: 50 zł
Wymagania
  • Własny komputer– każda osoba uczestnicząca w zajęciach musi posiadać własny laptop
Więcej informacji na temat kursu i dat

Uwolnij potencjał swojego dziecka.
Nie zdajesz sobie sprawy ile jest ono w stanie osiągnąć, gdy dostanie odpowiednie narzędzia.

Kodowanie z Minecraftem
czyli jak budować niesamowity świat z Pythonem

Celem zajęć jest nauka języka Python oraz kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów w świecie Minecraft. Na zajęciach tworzymy dodatki do gry Minecraft i uczymy się programować jej elementy.

Podczas 3 spotkań zajmujemy się dogłębnie jednym zagadnieniem. Uczymy się identyfikować problemy i tworzyć własne rozwiązania. Każdy kolejny blok trzech zajęć dotyczy innego zagadnienia.

 

Informacje
  • Zajęcia dla dzieci i młodzieży od 10 lat (wymagana umiejętność czytania i pisania, obycie z komputerem i znajomość gry Minecraft). Nie ma górnej granicy wieku.
  • Minimalna liczba zajęć: 3 spotkania po 90 minut
  • Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu
  • Koszt jednych zajęć: 50 zł
Wymagania
  • Znajomość gry Minecraft – zajęcia prowadzone są dla osób znających przynajmniej w podstawowym zakresie grę Minecraft (w wersji na komputer)
Więcej informacji na temat kursu i dat

Wiedza informatyczna nie jest wymagana.
Zapraszam wszystkie osoby, również te, które do tej pory nie miały do czynienia z programowaniem.

Code Hero
czyli supermoc programowania od podstaw

Celem zajęć jest zapoznanie dziecka z podstawami programowania: myśleniem algorytmicznym, umiejętnością rozwiązywania problemów, budową kodu i podstawowych programów za pomocą gier i zabaw.

Program każdych zajęć realizowany niezależnie od poprzednich. Im więcej zajęć, tym więcej poznanych przez dzieci ciekawych gier i narzędzi do nauki programowania. 3 zajęcia pozwolą już dzieciom (i rodzicom) mieć pogląd na to, co to jest programowanie i jak dobrać najlepsze narzędzia/metody do dalszej nauki w domu.

Informacje
  • Zajęcia dla dzieci i młodzieży 7-10 lat (wymagana umiejętność czytania i pisania, obycie z komputerem). Starsze dzieci również mogą uczestniczyć w zajęciach.
  • Minimalna liczba zajęć: 1 spotkanie 90 minut
  • Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu
  • Koszt jednych zajęć: 50 zł
Wymagania
  • Własny komputer– każda osoba uczestnicząca w zajęciach musi posiadać własny laptop
Więcej informacji na temat kursu i dat
  1. Założeniem wszystkich ww. zajęć jest nauczenie podstaw programowania.
  2. Po żadnym z ww. zajęć dzieci nie będą od razu programistami, ale jest to bardzo dobry i perspektywiczny start 🙂
  3. Liczba zajęć to czas, po którym dziecko nauczy się czegoś konkretnego (co będzie umiało dalej samo stosować i rozwijać) oraz będzie naprawdę zadowolone ze swoich osiągnięć. Zajęć może być odpowiednio więcej (materiału i pomysłów jest dość, żeby każde z ww. zajęć prowadzić w tej formule nawet cały rok).
  4. Zajęcia są “konstruktywną zabawą”, gdzie uczestnik z radością odkrywa nowe rzeczy bawiąc się przy tym (strategia win-win).
  5. Zajęcia odbywają się w grupach maksymalnie 12 osobowych, gdzie każde dziecko ma swój stół z komputerem (własny laptop lub komputer pracowni).
  6. Zajęcia są prowadzone przez min. 2 prowadzących. Wszyscy prowadzący mają doświadczenie programistyczne oraz w prowadzeniu zajęć.
  7. Pojedyncze zajęcia trwają 1,5h  z przerwą 15 minut.
  8. Podczas zajęć korzystamy z autorskich programów nauczania. Opracowaliśmy je na podstawie wieloletnich własnych doświadczeń w nauczaniu i programowaniu.
  9. Obecność rodziców podczas zajęć jest wskazana. Zaangażowanie rodziców w zajęcia jest istotne z kilku przyczyn:
  • pogłębia zrozumienie tematu wśród rodziców, bowiem przez wspólną zabawę rodzic z dzieckiem razem się uczą;
  • wzmacnia więź między rodzicem a dzieckiem, przez co też zadowolenie dziecka z zajęć;
  • rodzice opiekują się swoimi dziećmi. Trenerzy skupiają się na zajęciach, a nie pilnowaniu dzieci, kiedy chodzą np. do toalety.